Breaking

Saturday, May 12, 2018

MAGGIE CUKUP RASA : BEEHOON GORENG


Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera

BEEHOON GORENG


Maggie Cukup Rasa Beehoon Goreng Ringkas | Bagi orang bujang macam Pok Ucu ini memang suka sangat memasak makanan yang ringkas,senang dan mudah , Kali ini Pok Ucu nak kongsikan menu ringkas iaitu makanan ringan BEEHOON GORENG menggunakan bahan utama MAGGIE CUKUP RASA ...




Sekadar Gambar Hiasan Atau Cadangan Hidangan


Bahan - Bahan


2 Sudu Besar Minyak masak Bahan


A ( bahan dikisar )


5 Ulas Bawang Putih
1 Biji Bawang Merah
50 Gram Cili Kering,Direndang ( Segenggam )
100 Gram Udang,Dibersihkan
100 Gram Sotong,Dibersihkan dan Dipotong Bulat
50 Gram Lobak Merah,Disagat Pendek
100 Gram Kobis,Dibasuh Dan Di Hiris
100 Gram Sawi,Dibasuh Dan Dihiris


Bahan B


2 Sudu Besar MAGGIE Sos Tomato
1 Sudu Besar MAGGIE Cukup Rasa
50 ML Air 400 Gram Beehoon,Dibasuh Dan Ditapis ( rendamkan agar lembut )
Hidangan


Cili Merah,dihiris Limau kasturi,dipotong dua Daun Bawang ,dihiris


Cara Penyediaan


1 . Tumiskan bahan A sehingga pecah minyak,masukkan udang,sotong dan sayur .

2 . Gaulkan sebentar . Masukkkan bahan B.kacau rata.

3 . Masukkan air dan beehoon , gaul sehingga sebati .



Sedap tak sedap itu lain cerita , Yang penting anda mesti nmencubanya , bahan-bahan dan penyediaannya sangat ringkas,mudah dan senang , bergantung pada citarasa sendiri untuk mengubahnya ....


Sekian " Terima Kasih " ...

2 comments:

  1. masak sendiri makan sendiri pun dah sedap tu..hehe

    ReplyDelete
  2. boleh try ni. masak untuk sahur

    ReplyDelete

terima kasih di atas komen yang ikhlas dari anda...

Broaden News