Skip to main content

APPLE IPHONE X


Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera


APPLE IPHONE X


Perghhh!!! Lawanya iphone terbaru ini, memenuhi citarasa pok ucu pulak tu, reka bentuk yang nipin dan skrin pulak tu besar, memang canggih sangat-sangat, bila la nak dapat satu ni...





Anggaran Harga Di Pasaran

RM5,050 (64GB)
RM5990 (256GB)


bila tengok harganya terbeliak dan rasa nak keluar biji mata, kerja pun tak, ada hati nak beli iphone yang mahal, hehehe...


Tak salah jika kita berimpian untuk mendapatkannya, mana tahu ada rezeki boleh pakai iphone

Apa kata lihat speciation Nya dahulu, jom sirvey apa yang istimewa sangat iphone X ini...



SPEC




Cuba lihat reka bentuknya belakang dan depan, cantinya...
Siapalah yang reka Ini, memang memukau-mukau mata yang melihatnya....
iphone x ini

2017, SeptemberStatusAvailable. Released 2017, OctoberBODYDimensions143.6 x 70.9 x 7.7 mm (5.65 x 2.79 x 0.30 in)Weight174 g (6.14 oz)BuildFront/back glass, stainless steel frame SIM Nano

-SIM
- IP67 certified
- dust and water resistant
- Water resistant up to 1 meter and 30 minutes
- Apple Pay (Visa, MasterCard, AMEX certified)DISPLAYTypeSuper AMOLED capacitive touchscreen, 16M colorsSize5.8 inches, 84.4 cm2 (~82.9% screen-to-body ratio)Resolution1125 x 2436 pixels, 19.5:9 ratio (~458 ppi density)MultitouchYesProtectionScratch
-resistant glass, oleophobic coating - Dolby Vision/HDR10 compliant





- Wide color gamut display
- 3D Touch display
- True-tone displayPLATFORMOSiOS 11.1.1ChipsetApple A11 BionicCPUHexa
-core 2.39 GHz (2x Monsoon + 4x Mistral)GPUApple GPU (three-core graphics)MEMORYCard slotNoInternal64/256 GB, 3 GB RAMCAMERAPrimaryDual: 12 MP (f/1.8, 28mm) + 12 MP (f/2.4, 52mm), OIS, phase detection autofocus, 2x optical zoom, quad




-LED dual
-tone flash, check qualityFeaturesGeo
-tagging, simultaneous 4K video and 8MP image recording, touch focus, face/smile detection, HDR (photo/panorama)Video2160p@24/30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps, check qualitySecondary7 MP (f/2.2, 32mm), 1080p@30fps, 720p@240fps, face detection, HDRSOUNDAlert typesVibration, proprietary ringtonesLoudspeakerYes, with stereo speakers3.5mm jackNo
- Active noise cancellation with dedicated mic.
- Lightning to 3.5 mm headphone jack adapterCOMMSWLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, hotspotBluetooth5.0, A2DP, LEGPSYes, with A-GPS, GLONASS, GALILEO, QZSSNFCYes (Apple Pay only)RadioNoUSB2.0, proprietary reversible connectorFEATURESSensorsFace ID, accelerometer, gyro, proximity, compass, barometerMessagingiMessage, SMS (threaded view), MMS, Email, Push EmailBrowserHTML5 (Safari)JavaNo - Fast battery charging: 50% in 30 min
- Qi wireless charging
- Siri natural language commands and dictation
- iCloud cloud service
- MP3/WAV/AAX+/AIFF/Apple Lossless player
- MP4/H.265 player
- Audio/video/photo editor
- Document editorBATTERY Non-removable Li-Ion 2716 mAh battery (10.35 Wh)





Memang Spec meletop-letop, patut la harganya mahal,pada yang bekerja dan mampu untuk memilikinya, apa lagi tukarkan phone lama anda pada iphone X ini ....


Sekian " Terima Kasih " ...

Comments

  1. Memang cantik. dan harga pon boleh tahan cantik juga. Menagis tengok, hahaa

    ReplyDelete
  2. HuHU seb baik la x minat kalo x merana nk cri duit utk beli nie

    ReplyDelete
  3. Brand Iphone ni feveret semua org tpi tgk rega,kelip2 mata je la..haha

    ReplyDelete

Post a Comment

terima kasih di atas komen yang ikhlas dari anda...

Popular posts from this blog

Resepi Kek Span Vanilla Lembut Dan Gebu Sukatan Cawan

Assalamualaikun Dan Salam Sejahtera

Resepi Kek Span Vanilla Lembut Dan Gebu Sukatan Cawan


















Penyediaan bahan untuk memasak resepi ini memang ringkas dan gerenti sedap..huhu. Itu pun kalau anda ikut resepi dengan betul. Jadi, antara bahannya adalah..

Resepi Wajik ATAU Pulut Manis Sedap

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera
Resepi Wajik ATAU Pulut Manis Sedap


Bahan-bahan diperlukan:
500gm beras pulut (lbh kurang 3 1/2 cwn arcopal) *300gm gula melaka @ gula merah *200gm gula pasir bahan * dimasak dengan 1 cawan air 2 cawan santan pekat 1 helai daun pandan Daun pisang utk alas talam/loyang 4-6 @ lebih ulas durian (diambil isinya) - bagi yg suka durian.. idea dari zaina.. Cara menyediakan dan memasak:
*Kaedah kukus-
Beras pulut dibersihkan dan direndam selama 4 jam dan dikukus selama 30 minit- sambil dibalik2kan gaul dengan sedikit santan cair & secubit garam
*Kaedah tanak di rice cooker-
3 1/2 cwn pulut+ 3 1/2 cwn santan cair + secubit garam (hanya dibalik2kan ketika mendidih kemudian biarkan..utk menghasilkan pulut yg gebu)
*Kaedah masak pulut guna microwave-
3 1/2 cawan beras pulut 3 1/2 cawan santan cair, sedikit garam..panaskan selama 20 minit Rebus gula melaka & gula pasir dengan 1 cawan air..setelah larut & mendidih, hendaklah di tapis Panaskan semula gula yg ditapis tadi…

RESEPI PUDING ROTI KUKUS BERKUAH SOS KASTARD

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera


RESEPI PUDING ROTI KUKUS BERKUAH SOS KASTARD

PUDING ROTI KUKUS





BAHAN- BAHAN 5 keping roti gardenia ( roti lain pun boleh la )
2 biji telur
4 sudu besar gula
1 sudu kecil esen vanila
1 tin susu cair
2 sudu butter
Kismis ( beli je 1 kotak kecil )

CARA- CARANYA :
1.Masukkan telur, gula, esen vanila ke dalam satu bekas, mixer sampai sekata / kembang (nak guna blender pun boleh) 2.Masukkan susu cair, kacau sekata. 3.Ambil roti, sapukan butter depan dan belakang (kalau nak carik-carikkan pun boleh ya!) susun dalam loyang. 4.Tuang ke semua adunan ke atas roti dalam loyang, dan tabur kismis. 5.Kukus selama 20-25 minit.

SOS KASTARD
BAHAN-BAHAN

2 sudu besar tepung kastard
2 sudu besar gula
1 tin susu cair
1 sudu kecik esen vanila.

CARA-CARA MEMBUATNYA
1.Masukkan semua bahan di atas, masak atas api perlahan, kacau sampai masak.
pastikan di kacau untuk mengelakkan ianya berketul.






Credit to Fb Page
Resepi masakan malayu

Sekian " Terima Kasih " ...