Tabiat Makan Tengah Malam

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Sejak pok ucu bekerja di gerai makan, pok ucu selalu makan lewat jam 1:00 pagi...


Gambar sekadar hiasan...

Bukan apa lepas habis waktu kerja memang akan dapat makanan free, siapa tak nak kalau makanan free kan?kerja pun kedai makan mestilah dapat makanan dan minuman free...

Nak diet tapi tak tetap pendirian

Almaklumlah kerja kedai makan , selalu lihat orang lain punya makanan nampak macam sedap-sedap, rasa terliur pun menbahang diri dan tidak dapat menahan nafsu kelapara, sebab itulah tak lepas-lepas nak diet...

Malas nak buat exercise

Memang malas sangat-sangat nak buat exercise yang mengeluarkan peluh seperti jogging, workout, yoga dan lain-lain lagi....

Kurang minum air kosong

Bila di kedai makan air sentiasa nak minum yang bergula, air kosong memang kurang, sebab itulah berat badan selalu naik dan tak seimbang...

Makan berselang dengan air

Makan di selang dengan air memang tidak berapa elok, sebab perut akan menjadi boroi, betul ke???

Makanan yang berminyak

Kalau kedai makan nasi goreng atau apa sahaja yang digoreng dengan minyak ,memang akan rasa minyak berlebihan seperti kuah...

Masakan terlalu pedas

Masakan panas memang akan pedas, jika tak pedas memang tak sah...

Itu antara ciri-ciri yang ada pada masakan dan saya sendiri, memang susah untuk menepis makanan di tengah-tengah malam, disebabkan dah terbiasa, memang akan makan juga, tidak dapat menahan kelaparan sampai ke pagi...

Kebiasaannya saya tak suka sangat makan pada waktu tengah-tengah malam menjelang jam 1pagi atau 2pagi...

Kalau tak makan memang tak boleh nak lelapkan mata...

Jadi selepas ini kena tetapkan pendirian, rajin dan usaha sikit untuk jaga badan...

Sekian " terima kasih " ....
Comments
5 Comments

5 comments

sis gee said...

salah satu sbb tak boleh selalu makan lewat malam adalah sangat mudah naik badan..haha

Rabiahtul Adawiyah said...

jangan amal makan malam ya

Pok_Ucu HELMI said...

ok, terima kasih...

Pok_Ucu HELMI said...

ye betul tu...

mamapp said...

Bahaya mkn Malam ni mesti badan Naik to tgk juga Ada org yg mkn apapun bdn xnak Naik juga

Powered by Blogger.