Skip to main content

Indahnya Halaman Di Tempat Kerja

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Gambar ini di ambil oleh pok ucu sendiri, Memandangkan waktu itu permandangan sekelilingnya yang cantik...

Pok ucu terus buka kamera phone dan mengambil gambar...



Gambar pertama...



Gambar kedua

Dan gambar terakhirnya ialah ;



Gambar ketiga

Gambar-gambar tersebut di edit oleh saya sendiri dengan menggunakan applikasi SNAPSEED...

Cantik tak gambar-gambar tersebut? Nampak seperti real tak?

komen sikit tentang gambar-gambar tersebut, ada bakat tak saya dalam fotografi dan editor?

dengan handphone pun boleh buat gambar cantik seperti menggunakan kamera DSLR...

cuma kena pandai bermain dengan tone sahaja, jika anda seorang yang kreatif gambar-gambar tersebut akan menjadi lebih wow!!!....

Sekian "terima kasih" ...

Comments

  1. Cantik langit biru ..awan putih ..cuaca baik-baik tu

    ReplyDelete
  2. bab edit gambar, mrs pip mmg tak pandai ...

    ReplyDelete
  3. kalau lighting elok, gambar memang akan catik. sometimes no need to edit them :D

    ReplyDelete
  4. Mama tgk gambar Tu cantik je.. kat mana ni macam kt homestay

    ReplyDelete
  5. cantik cuma pokucu kena main dgn angle dan composition sikit supaya gmbr tu nampak lagi menyerlah.

    ReplyDelete
  6. cantik !! tapi ciktie bab edit2 ni tak berapa sangat :)

    ReplyDelete

Post a Comment

terima kasih di atas komen yang ikhlas dari anda...

Popular posts from this blog

Resepi Kek Span Vanilla Lembut Dan Gebu Sukatan Cawan

Assalamualaikun Dan Salam Sejahtera

Resepi Kek Span Vanilla Lembut Dan Gebu Sukatan Cawan


















Penyediaan bahan untuk memasak resepi ini memang ringkas dan gerenti sedap..huhu. Itu pun kalau anda ikut resepi dengan betul. Jadi, antara bahannya adalah..

Resepi Wajik ATAU Pulut Manis Sedap

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera
Resepi Wajik ATAU Pulut Manis Sedap


Bahan-bahan diperlukan:
500gm beras pulut (lbh kurang 3 1/2 cwn arcopal) *300gm gula melaka @ gula merah *200gm gula pasir bahan * dimasak dengan 1 cawan air 2 cawan santan pekat 1 helai daun pandan Daun pisang utk alas talam/loyang 4-6 @ lebih ulas durian (diambil isinya) - bagi yg suka durian.. idea dari zaina.. Cara menyediakan dan memasak:
*Kaedah kukus-
Beras pulut dibersihkan dan direndam selama 4 jam dan dikukus selama 30 minit- sambil dibalik2kan gaul dengan sedikit santan cair & secubit garam
*Kaedah tanak di rice cooker-
3 1/2 cwn pulut+ 3 1/2 cwn santan cair + secubit garam (hanya dibalik2kan ketika mendidih kemudian biarkan..utk menghasilkan pulut yg gebu)
*Kaedah masak pulut guna microwave-
3 1/2 cawan beras pulut 3 1/2 cawan santan cair, sedikit garam..panaskan selama 20 minit Rebus gula melaka & gula pasir dengan 1 cawan air..setelah larut & mendidih, hendaklah di tapis Panaskan semula gula yg ditapis tadi…

RESEPI PUDING ROTI KUKUS BERKUAH SOS KASTARD

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera


RESEPI PUDING ROTI KUKUS BERKUAH SOS KASTARD

PUDING ROTI KUKUS





BAHAN- BAHAN 5 keping roti gardenia ( roti lain pun boleh la )
2 biji telur
4 sudu besar gula
1 sudu kecil esen vanila
1 tin susu cair
2 sudu butter
Kismis ( beli je 1 kotak kecil )

CARA- CARANYA :
1.Masukkan telur, gula, esen vanila ke dalam satu bekas, mixer sampai sekata / kembang (nak guna blender pun boleh) 2.Masukkan susu cair, kacau sekata. 3.Ambil roti, sapukan butter depan dan belakang (kalau nak carik-carikkan pun boleh ya!) susun dalam loyang. 4.Tuang ke semua adunan ke atas roti dalam loyang, dan tabur kismis. 5.Kukus selama 20-25 minit.

SOS KASTARD
BAHAN-BAHAN

2 sudu besar tepung kastard
2 sudu besar gula
1 tin susu cair
1 sudu kecik esen vanila.

CARA-CARA MEMBUATNYA
1.Masukkan semua bahan di atas, masak atas api perlahan, kacau sampai masak.
pastikan di kacau untuk mengelakkan ianya berketul.






Credit to Fb Page
Resepi masakan malayu

Sekian " Terima Kasih " ...